wtorek, 20 marca 2012

Nawigacja Blaupunkt Travel Pilot Ex

Do mojego Focusa jest zamontowane fabrycznie radio z nawigacją Blaupunkt TravelPilot EX. Opisuję typ tak dokładnie, bo to zasadnicza różnica, czy jest to DX, czy EX. Niestety z EX jest więcej kłopotów niż z DX. Nawigacja nie ma polskiego menu, ani komunikatów po polsku. Znalazłem na forach wiele pytań na temat zainstalowania polskiego języka do tych nawigacji.
Niestety z polskim są poważne kłopoty. Z tego co ja się zorientowałem niemożliwe jest zainstalowanie polskiego w nawigacjach Travel pilot EX.
Fabrycznie jest też do nawigacji dodana płytka z dokładnymi mapami Niemiec i głównymi drogami Europy. Niestety Polska jest tam potraktowana bardzo po macoszemu. Długo nie było też dostępnych dokładniejszych map na nasz kawałek Europy. Ostatnio trafiłem na takie pod adresem:
[url]http://www.largus.pl/p,pl,990124,mapy+do+nawigacji+tele+atlas+-+europa+wschodnia++glowne+drogi+europy+2009+-+blaupunkt+travel+pilot+e.html[/url]. Jeszcze trochę o nawigacjach w Fordzie na moim blogu: [url]http://samochodyford.blogspot.com/2011/06/nawigacja-blaupunkt-travel-pilot-ex.html[/url]. Częste kłopoty w tych nawigacjach sprawia antena GPS. Mieści się ona w kopułce anteny radiowej na dachu. Niestety jest bardzo źle zabezpieczona fabrycznie przed wilgocią i pada układ elektroniczny w niej umieszczony. Nawigacja nie działa, a na wyświetlaczu można znaleźć czy obwód ma przerwę, czy zwarcie. Oba przypadki są nienaprawialne. Jedynym wyjściem jest zakup nowej anteny (oryginał za ok. 500zł, lub dodatkowa antena GPS za kilkadziesiąt zł). Ja zakupilem swoją pod adresem [url]www.proscan-antenna.com[/url]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz